En av mina bästa sysslor är att måla om….med färgen ”äggskal nr 9” 

 I somras gick vi igenom alla fönster, målade och fixade.

Efter det gav vi oss på matsalsrummet/TVrummet (ja, de sitter ihop med en lite knix emellan)  Äggskal nr 9, jajjamänsan.

Därefter fick hallen och trappen upp till övervåningen en sväng med roller och pensel ….i kulören Äggskal nr 9.  (vilket var ett väldigt lyft, eftersom de innan var innehavare av en kulör i nyansen gammal rödvinsspya, som nog var hipp. på 90-talet.

Nu…eller ja, med start förra veckan har jag startat upp ännu en ”äggskal nr 9” orgie. Denna gången är det först rummet utan namn( gästrum/klädrum/lounge/tillsnyggningsrummet) som fick besök, sen har jag gått vidare, via listerna ( i ett hus av våran typ finns det JÄVLIGT MÅNGA lister…) till köket.  Vårt kök hade två färger, INNAN jag och ”Äggskal nr 9” kom förbi. Då i den synnerligen klatschiga ”Caffelatte” med tillhörande ”Chokladbrun” fondvägg – skitsnyggt när jag gjorde det för några år sen. Nu blir allt samma, skåp, väggar lister… allt utom Chokladfondväggen (ja, egentligen gör en fondvägg ingen glad, men jag gillar färgen och den skär sig inte till rött.

Börjar fundera på och Schyffert och Lindström har smygkikat på mig när de satte upp sin nya shov ”LJUST OCH FRÄSCHT” ….

http://www.blixten.se/show–teater/ljust–frascht?gclid=CImEsJHnpKUCFUODDgodSSX4Hw 

fast jag tycker vitt är så praktiskt, man kan ju köra random med alla färger på allt annat,  till exempel kan man ha en rosa plastgran om man vill…allt går med ”äggskal nr 9”

