spenderade kvällen med att shoppa julklappar i Karlstad. Jag älskar julklappsshopping, det är en av mina bästa sporter. Tänka ut, kika runt, slå in och lyckan när man hittar den perfekta presentan…

Disktuterat fenomenet stil kontra koncept.’

 Exempelvis uppskattar jag alla möjliga stilar på både kläderoch inredning, så länge någon har tänkt själv och aktivt valt de saker man har på sig/inreder med.

Finns det en tanke, en röd tråd, ett mål ett syfte med att just dessa saker skall vara tillsammans – kalas!

Däremot är jag tveksam till koncept för att bli rätt. En ängslig strävan efter att vara ”rätt” och inne. Exemplen som kom upp var Svenskt Tenn, skitenkelt, kör allt i Svenskt Tenn – alla vet var dina saker kommer ifrån,  alla vet att dina saker är dyra och du är garanterat inte fel….men tråkig. Samma med konceptstilar på kläder som typ Odd Molly och liknande. I en Mollyoutfit är du inte fel hur du än gör.

Detta innebär inte att jag totaldissar Molly och Svenskt Tenn, de gör mycket fint, tro absolut inget annat.  Så länge det finns liv. Så länge det finns en tanke, Så länge det finns en människa, en personlighet, som valt ut sakerna. Annars kan man köra IKEA rakt av.

Nu har jag packat in mina paket, fikat med te o nybakat bröd o börjar fundera på om inte min kära sambo, som är på Färjestadhockey i LLA, eller ja, han är där och sjunger nationalsången innan matchen  och fick en hög fribiljetter som han och några till utnyttjar, skall komma hem snart.

