Undeer min brutala utrensning i källaren hittade jag en gammal ”mina vänner-bok”. Ni vet, en såndär man fyller i vem man är och vad man tycker om olika saker.

Denna var senast använd 2003 och några hade skrivit i den innan den glömts bort i nån låda. Det var ganska kul läsning om rosa drinkar och tjosanhoppsan, men efter några sidor blev det sorgligt…en av mina vänner, som skrivit i boken,  tog livet av sig några år senare.

Jag går förbi hans grav ibland, ofta när jag och Narto är ute på en runda, och chittchattar lite och har vant mig vid att han är död och att han ligger där,  men detta blev konstigt och jobbigt. Det blev så påtagligt med frågor som: Vad gör du om 10 år?  och glada, förväntansfulla svar….

Jag tror vi är fler från det gamla gänget som funderar på vad vi kunde gjort annorlunda, om vi kunde gjort nåt….vi umgicks ju ändå, så gott som dagligen, under flera år…

konstigt är det…och jäkligt sorgligt

