Avslutat min dag med att koka potatis o purjolöksoppa, baka muffins, göra hummus och baka bröd.

Nu har jag hällt upp en kopp rabarberte och väntar på:

 1: att de sista plåtarna mackor ska stekas.

2: Att Magnus komma hem från ljudjobbet (nope, ingen spelning idag, bara ljudtekniker) så är jag nöjd…

Jag hittade en liten lista hos ”om kläder som är vackra” http://vackrakladerochannat.blogspot.com/ och tänkte roa mig med den medans jag väntar…

Skor (som oftast): Jag är glad om man slipper skor, jag är ett barfotabarn, men schyssta stövlar är alltid najs…och mina älskade vandringskängor.  

Sneakers: No way, du kommer aldrig se mig i ett par sneakers, fast jag har träningsskor, det är dock INTE samma sak.

 
Jeans: Ja, bra – två favoriter, endera stuprör eller raka med hög midja och pressveck.

T-shirt: jag har ett komplicerat förhållande till T-shirts av den enkla anledningen att jag tycker att jag ser ut som ett mjölkpaket i dem. Jag har några stycken, men använder dem…aldrig..

Underkläder:  Jagär inte så kinkig, bara det inte syns kanter och sömmar igenom de andra kläderna  

 Väska: ja, och nej, sen jag köpte mig jätteFjällrävenjacka har jag rationaliserat bort det, jackan rymmer ändå en picknick för 4 i alla fickor. Annars en fantastisk brun kroko, köpt för 20:- på Erikshjälpen.

Plånbok: Ja, vi tar det igen, en kroko…köpt på Erikshjälpen…(dock liiite dyrare, typ 40:-)

Solglasögon: Stora, billiga och bruna, har spanat på Ray bans, men som jag misshandlar mina solisar vore det ren o skär kapitalförstöring..

Smycken: Gärna brutalt stora örhängen

 
Teve: En svart högblank

Mobiltelefon: En svart högblank Xperia x10

Dator: En svart högblank  (JA, det är viktigt att saker matchar… ok?)

Smink: Body Shop, enbart (nä, nu ljuger jag, jag har en låda full med Make up Store ögonskuggor också.)

Ansiktskräm: Body Shop, everyday summerface lotion

Lotion: Body Shop helst Spiced Vanilla, men den finns inte i Sverige så jag spar på den lite, till vardags Moringa eller Cherry Blossom

Deodorant: LDB , den rosa (Nej, Body Shops funkar inte…)

Tandkräm: nåt whiteningtjafs

Schampo/balsam: Bodyshop Banana Banane och inpackningen från deras honungsserie 

Tvål: Just nu Bodyshop Coconut , köpte den till semestern för att få lite strandfeeling och har en del kvar.

Parfym: Den ultimata har jag inte hittat, alltså den som doftar liljekonvalj, vanilj, körsbär och mysk, men Paco Rabannes Black XS är fin. Ett krav är dock, det får inte lukta citrus. Det är det äckligaste jag vet, det är som att spraya på sig svettlukt. Fast värre.

Mineralvatten: Naturellt från min bubbelmaskin.

Kaffe: Zoega Mezzo

Vin: Terre de mistral, Konunga Hill, enbart riktigt torrt, vitt vin,  de flesta Chablis.

Drink: Dry martini, inget sött

Bröd: Allt, jag är brödoman, jag kan t o m ibland uppskatta typ Skogaholmslimpa, eftersom riktigt bröd smakar så mycket godare efteråt.

Mat: Oj, jag är väl matoman också, älskar att testa saker och att bli bjuden på nya grejer är det bästa som finns.

Glass: hmmm..jag är ingen glassälskare, men pistage är ju fint

Godis: oj, allt egentligen, eller nej, allt utan gelatin såklart
Säng: en stor, 2,40 bred, där jag, Magnus, Narto o katterna utan problem frå plats.

Lakan: Röda

 
Frisörsalong: nja…jag brukade klippa mig hos Sofia på Pernillas Concept i Åmål, hon räddade mig när jag hade råkat hårdbleka mitt hår så det höll på att gå upp i rök, sen var jag fast, men så slutade hon för ett par år sen, då övergick jag till självfrisering.

Dagstidning: DN – alltid

Magasin: Elle Mat o Vin, Mat o Vänner, BAKA,

