Jag börjar mer och mer inse att jag har en inneboende estetisk natur. Den gör sig påmind ofta och tenderar krångla till tillvaron för mig ibland. Idag tog jag mig an projektet att köpa nya träningsskor. Mina gamla godingar levererade schysst värk i benhinnorna och jag insåg att när jag gick skönare i mina 99kronors ballerina från HM var det nog läge att göra en investering.

På Intersport i Åmål kom problemet.

Braskor är tydligen fulskor.

Alltså, jag är ingen eccomedgoretextjej.

Förklarade detta för den lätt förvånade expediten som, eftersom vi var på Intersport i Åmål var en kompetent och trevlig expedit, rusade in på lagret och kom ut med en hel trave kartonger innehållande snyggskor. Medan han sprang hade han tydligen också spanat in mina fötter och konstaterat att jag skulle ha en viss typ av sko. Alltså tre par, alla snygga och bra för mina fötter halade han fram och därmed var det bara att välja.

Dessa kammade tillslut hem segern i funktionsfajten, trots frånvaro av både eccostämpel och goretexfoder.

Expediten smålog lite när jag glatt studsade mot kassan med mina lila, supersöta funktionsskor.

men.. jag funderar fortfarande lite på varför han hade snyggskorna på lagret och fulskorna på hyllan. Kanske är snyggskorna endast för frågvisa estetiskt medvetna kunder som värderar färg och form lika högt som funktion?

Alla andra får nöja sig med de svarta, praktiska eccogoretex skorna med snabbsnörning ala dagis. Synd för dem.

