Välkomna till Kojan!

Det blir lite bilder – och, bara detaljbilder.. Det är liksom lite kalt här.

Märklig känsla att flytta in nånstans man aldrig någonsin varit. MEN Kojan är över förväntan fin. Dock är jag numera innehavare av betongväggar. Vi har bra akustik här, Narto och jag.

Ni ser bland annat min fabulösa utsikt, grushögen (som egentligen är en idrottsplan) och byggbarackerna. Jag bor bredvid mellan/högstadiet som är under ombyggnation, så, förhoppningsvis, är väl inte byggkaoset för evigt…

Idag har jag gjort succé på biblioteket genom att inte ha en aning om vart jag bodde. Med hjälp av en karta och en snäll bibliotekstant fick jag dock en adress i Hällefors/Grythyttans bibliotekskatalog. Känns tryggt att jag kan gå dit o fråga om jag glömmer adressen nån mer gång. 😉

På vägen hem gled jag in på ICA och snubblade på Ola Rapace. Han köpte cigaretter. Märkligt. (inte att han köpte cigaretter, utan att han var där..)

Var till Grythyttan en sväng, skrev på lite papper och tog en promenad. En supermysig by(?) , verkligen, men det finns absolut INGENTING som inte har med Måltidens Hus att göra (eller jo, ett cafe och en glasskiosk)- inte ens en affär.

Avslutat med att STÄDA min 32 kvm. Jo, bor man i en grusbyggarbetsplats och han en långhårig inneboende blir det grusigt – väldigt grusigt.

Sista bilden är ett smakprov på vad jag läser just nu (Givetvis hederligt lånat på biblioteket) Så, kommer ni hit styr jag en vinprovning!

ok..detta var ett synnerligen halvtråkigt inlägg. ursäkta, 

