Första dagen på ”riktigt” på Akademien och jag tror det här kommer bli hur bra som helst.

Härliga människor och äkta passionerade lärare som brinner för det de gör och är stolta över att vara på Akademien, trots att (?) vi har både Nobelkockar, ambassadkockar, TV-personligheter och tidningsskribenter med vinspalter i stora tidningar bland lärarna och estetlärarna är, givetvis, från Konstfack.

Lägg därtill ett fantastiskt bibliotek med hur mycket matlitteratur som helst och branschtidningar från hela världen som jag aldrig sett förut kompletterat med supermysig bibliotekarie….

Just nu är ställningen i den akademiska kampen

Karlstads univ vs Örebro univ/Grythytte Akademi: 0-10 000

(o jag får fortfarande ont i magen om jag kikar in på KAU:s hemsida..jäkla skitskola.) 

Nu ägnar jag mig åt projektet ”gå in skor till smokingmiddagen på torsdag” Att ha  pumps med raggsockor i på sig medan man diskar är det nya.

Sen skall jag läsa lite i min nylånade Thuries gastronomie magazine….grejen är att den är på franska, men jag får väl titta på bilderna.

