Jag brakade in i Raffle på fredagen och gjorde först en snabbvisit hos två galanta damer på Swedbank (eller ja, tre, jag träffade mamma också), en snabbdejt hos vackra Veronica som driver Idas Linneskåp http://idaslinneskap.blogspot.com/ och är värd guld för en textilslöjdsanalfabet som mig.( Hon lagar klänningar lika bra som hon är snygg!)

Sen preppade vi om och gick på kulturnatt! Började med bästa tjejerna i Bloody Entertainment som gjorde en kanonspelning med värdelöst ljud…men det kan vi inte skylla på tjejerna för, vi gör som Ulf, skyller på stjärnorna

Sen vandrade vi vidare och kikade på konst på Silvénska. Jag blev lite kär i en cykelsadelhund och funderade en stund på om den var konst eller annat, kom inte fram till nåt, mer än att det inte spelade nån roll. Den var ju, i vilket fall, urcharmig.

Frida var med och dansade vid invigningen av konstverket ”kontrapunkt” och jag.,… tog suddiga bilder. (skyller på vinglaset jag tog innan vi gick dit) 

Snabbt döptes konstverket om till

”HÖHÖ Dä där ä ju Säffles störste pissoar!!! HÖHÖHÖ”

och när jag stod o pratade med pappa efteråt kom en dam fram ”Tänk va dän där gräjen ha kösta! Tänk öm di hadde hafft litte vett å lagt alle di pängera på vården iställe så hade en ju fått nöe för döm”

Jag tänkte en stund ta diskussionen med argumentet: Ser du den snygga damen bredvid konstnären? Hon är från statens konstråd, det är de som har finansierat nästan hela projektet! men orkade inte.

Gick därifrån och la ”inköpare av konst till bruksort” till listan över världens mest otacksamma jobb.

På vägen hem konstaterade vi att Raffle faktiskt kan vara lite vackert, speciellt när det är mörkt.

