Helgen spenderas, till största delen, i Skärsmyr.

Vi plockade svamp, rökte räkor och lagade mat av det vi köpte på skördefesten. Hängde med familjen, det var alldeles lagom soft och bra.

En promenad till sjön resulterade, förutom en korg kantareller, lite kvalitetstid med den lille mannen i mitt liv.

Jag skulle ju kunna ha med honom mer till Kojan, men får väl inse att HAN har det bättre om dagarna hemma med Magnus och sina barn, katt och kanin-kompisar än ensam på 32kvm (och jag får ett dåligt samvete mindre)


Vi hittade en liten, liten orm, döpte honom till Åke och jag ville gärna ta med honom hem, men besinnade mig och lämnade kvar honom på en solig fläck bredvid huset (inte på vägen där jag först fann honom)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ett pretto-helylleinlägg……goddit!)

