Fick frågan idag;

”Alltså Christine, hur gammal är du egentligen???”

och svarade, helt sanningsenligt,  

”26”

varpå Lovisa kontrade

”Så gammal!! Det är inte möjligt! Jag tror dig inte!”

(att jag sen, i egenskap av gammal och vis, fick coacha henne vid inköp av krukväxter på ICA kan jag leva med, speciellt eftersom jag egentligen är blomhandikappad o har ihjäl allt utom pelargoner)

2 timmar senare fick jag visa leg på Systemet.

Mitt ego fick en kick, jag gick ut o gick en timma i förhoppningen om att se ut som 26 när jag är 30.

Pernilla Andersson – Johnny Cash & Nina P.

Nu funderar jag lite på vad jag skall göra med min nyvunna ungdomlighet..

Bli för full på pizzerian? Ha på mig Converse o tycka att jag är fränast i världen? Tjyvåka på bussen? Kasta sten på pensionärer?

Hmm, svåra val. Jag har en halv liter fil i min kyl som börjar bli gammal o måste således baka nåt på den innan den blir för dålig. Gör det medan jag tänker…..

Hörde jag nån säga tant-varning? 

