Jag är hemma och ägnar mig åt kalasaktiviteter. I torsdags bjöd jag kollektivet på en 4-rätters middag, så nöjd var jag med att få komma hem och laga mat till någon mer än mig själv – det blev en sen, men fin kväll.

Igår var jag först på lunchdejt, innan jag bakade en sockerochfett-äppelpaj med tillhörande vaniljsås, kokt på grädde och tog med Narto och den till farmor, som precis kommit hem från en lite turné till sjukan. Hon och farfar åt upp halva pajen, plus ett par chokladmuffins var.

Hon frågade minst 10 gånger var jag bodde, men hon var ju glad hela tiden. Det är det viktigaste. Visserligen är det mest Narto och pajen som skall ha cred för den fina stämningen… Det är fint, Narto är det bästa ”senilochliteallmäntrisigpensionärsmedicin jag vet” Han blir aldrig irriterad eller ansträngd när nån frågar 17 gånger på en kvart om han är tjock eller bara har mycket päls. Så länge den som frågar klappar honom slickar han lite på handen och ser nöjd ut.

Kvällen spenderade på 25/51års-kalas i Värmlandsbro. Mycket trivsamt.

Planen för idag: Kalas. (och lite annat)

