Igår var jag på Saltå Kvarn där alla vi ur Saltå Kvarns smakråd samlades för en kombinerad utbildnings och inspirationsdag.

Saltås VD Johan Ununger höll ett riktigt bra föredrag om företaget mat, ekologi och hur de ser på sig själva.

Det var bra. Vi fick träna på surdegar med den enda surdegsbagare med rockstjärnestatus jag vet, Manfred Enoksson. (I want your feeling baby!) Otroligt duktig.

Jag testade bröden på familjen och alla var nöjda. Nu jäklar skall jag baka surdeg 2.0!

Vi hade även workshops med Lisen Sundgren  http://lifebylisen.com Det kunde ha varit bra, jag störde mig mest på att hon hade fingrarna i maten, slickade på dem, torkade av dem på en hyfsat (?) ren handduk och ner med dem i maten igen…. (men..jag vet, jag kanske är lite störd och miljöskadad när det gäller sånt…)

En illgrön smoothie skapade vi i alla fall…

Shoppade loss i butiken, mitt Skafferi är mycket mer färgglatt nu.

 

!Såååå..jodå! På det hela taget en mycket bra dag och alla vi smakrådare är fulladdade med inspiration, kunskap recept och råvsaror för ett nytt smakrådsår

