Det där med att gå på fest, det är ju, som bekant, en av mina favoritsysselsättningar. Helst så olika fester som möjligt, därför bestämde jag rätt snabbt att givetvis skulle vi gå på Bygdegårdspuben! Ja, tjo!

Det var tydligen Happy Hour hela tiden (eller vad det nu var när en öl o två glas vin kostade 45:-).

Det mest intressanta var dock fenomenet bilda band 2.0. När man, som jag vanligtvis gör, går på galej med musiker, skall alla, lite längre fram på kvällen, bilda band. Varendagång! 😉  o jag har en hel hög metafysiska kvalitetsorkestrar….

Men!; när man partajar med företagsledare o företagare (som var det klientel som var i majoritet på Bygdegårdspuben), då bildar man inte band, man startar företag!!!

Jag lyckades med, att i teorin, starta tre stycken… (Samt stenhårt promota ”bygdegårdsföreningen på facebook” )

Ett eatertainmentföretag med specialitet jäkligt bra julbord med underhållning och transport där allt skulle vara dyrt o, det viktigaste, man skulle bara få EN faktura där ALLT var med, 
En kedja med bra vägmat för alla i transportbranchen, helst älghamburgare 😉 
samt den mest otippade o inte helt färdigutvecklade idén
om en outlet med kvalitetsgummisnoddar.

Sen var det nog dags för alla entreprenörer att gå hem.

