image

Igår var jag på hockey. Det händer ju inte för ofta, trots att jag faktiskt tycker det är ganska kul. Roligast är det ju när det är sim igår, gratis biljett o gratis mat! Gratis är gott, dock låg jag lite fel i planeringen o åt massa mat i Grythyttan innan jag åkte söderut på hysteriskt halkiga vägar. En halv macka lyckades jag klämma ner på arenan…. Taskig tajming.

Men; orsaken till mitt hockeybesök var inte själva matchen, inte gratisbiljetterna, inte (belive it or not!) löftet om gratis mat, utan den facila anledningen att Darling levererade nationalsången innan matchen. ( just det, på den synnerligen högkvalitativa (?) bilden är Darling i den vänstra ljuscirkeln…..)Med den äran!

Jag o lillebror satt på läktaren o mös o fascinerades av det faktum att Darling, UTAN ATT VARA DET MINSTA NERVÖS helt sonika släntrar ut på isen, inför typ 7000 personer,  med sin gitarr o levererar kanonbra! Herregud, jag hade nog inte ens vågat mig ut på isen….

