Idag var Mats-Eric Nilsson a.k.a den hemlige kocken som skrivit bla

Hemlige kocken

och Äkta Vara

och gästföreläste hos oss på Akademien. Bra, intressant, kanon.!

Jag har ju läst alla böckerna han gjort, så mycket blev lite upprepningar, men det gjorde absolut ingenting. En hel del ”ja just det!” och ”det där har jag glömt(/valt att förtränga…)” O jag tyckte nog att han var en aning mer nyanserad här än i böckerna….Jag tyckte nog bästa delen  var  när han berättade om vad som hänt efter boksläppen, skillnaden på hur han blev behandlad när han rekade och skrev andra boken jämfört med första och sånt man inte fått så mycket om i böckerna.

För de som inte läst innan tror jag AHA!-upplevelsen var lite större, och kanske för de som inte läst lite livsmedelstillsatskunskap  ännu ÄNNU större, men     superbra – o det är ju alltid kul med nån som är lite känd!

image

