Jodå…första köksdagen gick ok. Vi lyckades på nåt vis skapa en 5-rätterslunch och även konsumera densamma. Mest tack vare vår eminente lärare, som, när han inte cochar oss i reducering, sous vide och ångkokning eller skäller på oss, jobbar på  http://www.sjomagasinet.se

Sen räckte det med en grape o lite fil till kvällis….

Igår kväll ägnade jag mig åt min andra hobby..köra bil i mörker, halka, regn, snö och is….tydligen tycker han som bestämmer över vädret att det är precis sånt väder det skall vara VARJE gång jag åker hem från Hyttan..

Idag hälsade jag på Musse. Han mår så fint och har blivit…snygg. Snygg är precis vad han är. Av den magra tufsiga lille kraken finns inte mycket kvar, förutom att han, så fort jag kliver ur bilen, kommer springande och ska upp o bli buren, kliad o klappad, precis som han gjorde då.

Nu har han dock attribuerats med egen tant, egen plats i fönstret där han kan spana på småfåglarna, egen borste till den långa pälsen, eget fack i kylskåpet för strömming o pastej, egen plats i sängen  o egen gård med finfina sorkmarker. (ok, detta är ingen bebisblogg, jag VEEET….)

image

Ulf Lundell – Katt I Fönstret

På vägen hem gjorde jag paus för koklappning, tog en enda, synnerligen dålig kobild, o konstaterade, efter konsultation av mobilen, att jag dunkat in ännu en VG-tenta, denna gång i livsmedelshygien. Heja mig!

