En rolig sak på Akademien är att i stora gastronomiska teatern finns en frän knapp. Om man trycker på knappen kommer det upp ett kök ur golvet. (förhoppningsvis står det även en kock i köket) Idag hade vi således ”köksbio” Allt som görs filmas uppifrån och kommer upp på stora skärmar vid sidorna, så vi i detalj kan studera allt från lökhack, brynta lammstekar och hur man lägger upp gurka på ett o-trendigt resp trendigt vis…. image

Idag har det dock varit lite väl mycket skvaller och intriger för min smak. Vi har än så länge varit väldigt förskonade från sånt och jag hoppas det bara var en engångsgrej. Det är inte därför jag är här (o egentligen ingen annan heller…)  Å jo då, jag lyckades också hamna i röran, så jag är väl lika skyldig som nån annan… Det där med att umgås, det är inte lätt. 😉

men, som Darling brukar säga: VI FÅR FÖRSÖKA HÅLLA LITE HÖJD HÄR!

Jag gav fasen i det, åkte hem, drack 4 muggar kaffe och skrev 3/4 hemtenta i koffeinruset, ivrigt påhejad av Plura.

Eldkvarn – Största Skvallret I Stan

