Som ännu ett bevis på att jag fortfarande är så jäkla ung o fräsch tyckte tandfen att nu var det dags för mig att få upp andra halvan av den visdomstand som ett par år legat nöjd och bara halvframme. Jag har riktigt ont och det strålar upp i hjärnan och ner i halsen. Det roligaste är att jag inte kan prata rent utan låter som…tja, nån som har sjukt svårt med att forma konsonanter.. 😉 Dock bör tilläggas att tandfen passade på när jag ändå är hemma o ledig, så jag slipper framstå som ett fall för logopeden in public.

Igår kväll hade jag riktigt ont o kurerade mig med en diklofenak och en rejäl Gammel-Dansk. Sen somnade jag, vilket var syftet. Bra grejer.

Ytterligare ett problem är konsumtion av fast föda…tillverkade en avocadoknäcke imorse…fick ge den till Darling och istället enbart äta smoothie…. Till lunch blir det…soppa. 😉

 

Igår hade vi fölsismiddag för lillebror. Vi fick t o m  igång grillen  för första gången i år och han celebrerades med kolgrillade älgfärsbiffar, skurna strips, som blev riktigt bra efter lite experiment med fritösen, en hejarns god dressing som mamma ska ha cred för och avslutade med min Sauternpäronnyponefterrätt 2.0 (dvs en uppdaterad version med lite stjärnanis och mango.)

image

