Tog en hemmadag med djuren, bra, mest bra för att jag slapp prata så mycket. (ja, jag har fortfarande ont, men det är bättre.) Kanske inte helt otippat ägnade jag mig åt någon form av kreativt kökshantverk och lyckades kreera

*två nästan godkända levain, bubblorna blev inte helt perfa.

image

*30 testbakade surdegsminisemmelbullar med tillhörande mandelmassa – synnerligen godkänt

*ett inte alls godkänt rågbröd med nötter (eller ja, smaken var det inget fel på, men det hände nåt i 2:a jäsningen…misstänker att det hade med en öppen ytterdörr att göra…)

*en hejarns god currygryta av diverse kylskåpsrens som fick sällskap av ett broccolijasminris

*en potatis och purjolökssoppa deluxe med blåmögelostgratinerade toasts som kvällis till kollektivet.

*en frisyr. Närmare bestämt en sidecut, så nu ser Frida ut som Simon Cruz i Crashdiet och är synnerligen nöjd.

Sen blev jag trött. 😉

Idag är det den där dagen. Jag tycker sånt är kul, men mer på den här nivån.

så, with love, all yours //Ch

Funny Valentine's Day Ecard: I love you like a cannibal loves human flesh.

