Efter en tur till Hyttan och tillbaka(via Åmål) för ”kökskemi i praktiken” är jag sådär lite lagom jättetrött. Misstänker att avresa 05.30, jobb i kök 8-18 o sen en liten lätt hemresa via Åmål är orsaken. 😉

Vi har mixtrat med broccolins magnesiumjoner, laxens muskelbuntar, osmosen i torsk, koktider på kött, maillardreaktionen på räkor, hur man ser om det är odlad eller frifångad fisk och ja, ni fattar…uhh, min hjärna är slut. Det var nästan lite befriande att stå i disken sista halvtimman, det började ju bli överhettat i hjärnkontoret.

Nu har jag dock kommit hem till lilla huset, duschat räkångorna ur luggen, hällt upp ett inte alls särskilt gott, men kompensationskallt, glas rött (men jag får skylla mig själv när jag tullar på flaskan som egentligen är till matlagningen…de andra var ju lite för schnajdiga för att korka upp, ta ett glas o låta stå….särskilt eftersom Darling inte är hemma.)

Btw hittade vi ett ex av denna

7 Deadly Zins

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=6690 i gömmorna häromdagen. Inte alls så pjåkig (till och med riktigt trevlig!) till kossan som långkokades med märgben, enbär och rosépeppar, rostade broccolin o rotfruktsröran jag pillrat ihop av det jag hittade i skåpen.

Nästan så den får bli veckans vintips. 😉

Nu ska jag sova. Imorgon skall jag ägna mig åt doping.

 

Vill du göra ett kul experiment kan du koka rödlök i vatten med bakpulver – det transformeras till grönt slem.

 

Kiss – Beth vad det gäller dagens låt är däremot jäkligt oklart hur den hamnade här…eller egentligen inte. En av dopingdeltagarna är ju en hejare på den)

