Sådär ja, jag har klarat av två heldagar i kök utan droger o utan att dö, så jag är nog i princip, nästan frisk.

Igår hade vi heldag med styckning, fonder och såser.  (så nu kan jag bl a bena ur en kyckling o sätta ihop den igen så den ser hel ut – med skinn o allt….undra när jag skall få användning för den kunskapen…?) Vi kokade ben, kokade över, reducerade, smakade o hade det riktigt småputtrigt trevligt. Jag konstaterade att jag saknat Hyttan o alla goa, galna människor…o de hade tydligen saknat mig. 😉

Idag var det en bra dag. BAKNING! Mitt bästa!!! Jag o min finfina partner in crime är båda ganska bra på deg o hann, förutom de tilldelade, beordrade bröden Levain, Foccaccia, rågnötbröd o punchrulltårta även göra citrus- och persiljefaugasse, en otalig mängd kattungekakor med olika smaksättningar, grava lax (en liten utsvävning från bak-temat) och göra citronmousse. Sen blev vi trötta.  (o bilden blev, som vanligt, suddig..)

image

Nu har jag däckat hemma i Kojan med lite Ulf Lundell te o macka. Imorgon jobbar vi vidare – sen ska jag hem till mitt hus, mina fina o mitt finfina nya kök.

Vi blev bjudna på dop också – fint. Jag hoppas verkligen att mina namnförslag går igenom.

Varje gång vi blir bjudna på nåt liknande tänker jag på ett litet fint citat som jag hittade i en bok o inte riktigt kunnat glömma bort.

All my friends are getting married parents. I’m just getting drunk – and I’m satisfied.   😉 

Jag älskar när jag får äran att gå på dop o bröllop, trots att jag själv inte är ett dugg intresserad av vare sig det ena eller det andra,  – det är vackert o jag är lättrörd som få o gråter varje gång, det blir bara värre, jag skyller på åldern…

