Hällefors är ett jäkla ställe. Ännu värre är det när det regnar. Det är som en antropologisk studie som gick snett. Som ett misslyckat självmord ungefär.

Som tur är (?) har vi gigantiska mängder att leverera till akademien, så jag begraver mig i HACCP-planer och gastronomiska variabler i sällskap av Bruce Springsteen – Wrecking Ball

Imorgon skall vi laga upp vår hantverksprovsmeny och kika lite på detaljerna. Tror det kan bli nice. Mest spänd är jag nog på vårt totalrandomrecept på lammrulle o litegrann på rabarbermoussen som kan bli parfait och om det GÅR att göra en rabarbercurd…(eller ja, att göra den går ju alltid, det är väl mer om det går att äta den som är frågan…)

Påskhelgen präglades av jobb och kalastillställningar – en del mycket trevliga, en eldsvåda till trots, och mycket goda, trots att jag fuckade upp desserten och fick ta in back-upen mormor som räddade evenemanget med en aldrig sinande ström småkakor, och en del mer…eh…som realtidsexperiment där interaktionen i det sociala spelet studerades i närbild. Det är väl sådär lyckat att dra igång det projektet på någons födelsedagsfest – kan man tycka. Speciellt inte om födelsedagsbarnet inte ok:at det hela. Vi får väl försöka hålla lite höjd här!!!!

Jag längtar till London. Bara vi har kommit i ordning ordentligt hemma skall vi fasen tillbaka! Det är ju mer än ett halvår sen sist. The Fine Arts Showcase – London, My Town

Älskade stad

