Då var det gjort då…provet…o förutom ett ugnshaveri som gav mig lite bekymmer på varmrätten (men som ordnade sig genom lite extratid för uppvärmning av ny ugn innan deadline ) gick det nog helt ok.

Jag tog snabba suddiga bilder på utställningexen precis innan de skulle plockas bort så..om ni tycker de ser lite trötta ut,tänk på att de har stått framme typ..soppan 2 timmar o desserten 1/2h resten nån stans där emellan.

Så Soppa:
Soppa på kronärtskockshjärtan o citron o örtolja med varmt citrus och persiljebröd. Gick helt ok

image

Förrätt (aka kall hög)
Dill och citrusgravad lax, sparrisknoppar, bladspenat, inlagd fänkål o specialhovmästarsås.

image

Varmrätt
Lammrulle med aprikos o rosmarin. Poratispure med ramslök rotfruktschips o en väldigt kraftig sås vi kokat på benen från lammbogen, rosmarin o grädde. Bra rätt. Stressigt, alltså rätt fult, upplägg pga ugnen.

image

Dessert. Mitt bästa.
Ugnsbekymret gav mig åter lite strul eftersom den exrtatiden åt upp dessertens tid. Jag hade mindre än 10 min från att varmrätten gick ut tills desserten skulle serveras. Det gick rätt bra ändå.

Citronglass, rabarbercurd, friterad persilja, kattungekaka o maräng.

image

Sådär…det var det. Nu ska jag planera en meny. 😉

