I tisdags skulle min kockklass i Hyttan på, hör o häpna, BONDESAFARI!!! och se på kor (för att bevisa för våra fina ur-stockholmare att oxfilén inte växer i Östermalmshallen). Med hänvisning till den frekventa förekomsten av kor i mitt liv ansåg jag att jag kanske inte behövde ägna en hel dag åt att åka buss till en RIKTIG BONDGÅRD I infobrevet fick vi reda på att: (PS! Alla bör ha stövlar med sig! 😉 )  ‘

Jag som hade tröttnat brutalt på mig själv o min praktiska, lättskötta, chokladbruna ickefrisyr o ringde finfina Susanne (som nog är den andra frisören i mitt liv jag har ett fast förhållande med. Sara i Åmål slutade och sen hoppade jag runt länge, men Susanne är kalasbra!)

Efter en liten stunds spånande kom vi fram till Loreen/Cleopatra/Cher samt att hon tyckte att jag skulle färga det svart.

Jaja, tänkte jag, vad är det värsta som kan hända, jag har ju haft alla andra färger och *poff*

image

Jag är jättenöjd!

Sen åkte vi till Karlstad och 4 sound och testade gitarrer…eller nja, inte jag, jag satt på en förstärkare och dinglade med benen, pillrade på dyr utrustning och hittade en fin och glittrig gitarr som jag försökte få Darling att köpa. Som pynt. Han tyckte det var ett lite för dyrt pynt eftersom den inte lät en närmelsevis lika bra som den var snygg.

image

Det blev den här istället – fast röd…så den matchar min kitchen aid. 😉

image

Igår var jag uppe i Hyttan o fick bedömningen på mitt hantverksprov – allt var bara bra o fina betyg. Vår lammrätt var en av de absolut bästa i hela klassen. TROTS att min ugn, halvvägs in i rätten fick ett ryck och började tappa temp…. *nöjd tjej* (o ja, detta resulterade i mer än ett lammkött-skämt!)

Tyvärr måste vi göra om en laxrätt. FAST, det var inte vårt fel. Det var laxjävelns. Jag kan leva med det. Vi fixar det nästa vecka. Det var ju inget fel på rätten, men däremot var det nåt jäkligt märkligt med laxen….

NU ska jag skriva klart en uppgift o sen ska jag åka o jobba!

Här skulle det då ha legat en länk till låten vars titel även blev rubrik till det här inlägget, men precis nu insåg jag att det är från en platta som egentligen inte finns o som endast via diverse märkliga kringelikrokar hamnat i min dator……. så det blir ingen låt.

