Middagen igår blev lyckad. Eller ja, gästerna var superdupernöjda, vi tyckte vi kunde gett lite mer och gjort vissa saker lite bättre. Nu har vi en jättetårta i kylen som jag skall dela ut till omgivningen.

Mitt kök såg ut såhär – totalt FULLT av halvlagda tallrikar 😉

image

När Jag gjort mitt och alla mat var borta o all disk ren avancerade jag från kökschef till bar-assistent, dvs vara den som hämtar is, micrar fruktpure, ansvarar för påfyllningen av salta pinnar och sköter sugrören. Det borde man vara oftare. Jag var grym – speciellt på ”hämta is” !  image

När festen var slut och vi dog i soffan en stund insåg vi att sommaren snart är slut och så även den här tiden i våra liv. Detta var det sista stora vi gör ihop. Vi ska åt olika håll, någon kommer stanna kvar, oklart hur och hur länge, egentligen vill alla till nåt annat. Vi kommer sakna det här livet, varandra och huset. Trots att vi mestadels jobbat så vi varit nära döden.

Ulf Lundell – Sommarens Sista Servitris

Det var ett lätt vemodigt sällskap som droppade av, var och en till sitt rum, framåt småtimmarna.

Idag är det dock en ledig dag LEDIG! Med sol! Den ska jag utnyttja!

