Vi har haft stor konferens här, därav min lilla frånvaro från detta fantastiska egoforum. Hela huset fullt med festliga säljare! Just med tanke på deras jobb och att de är ute på så mycket var de trötta på fyrarätters finmiddag med ”en jäkla massa bestick” , som de själva uttryckte det. De vill ha korvkiosk deluxe – o givetvis gör vi då en korvkiosk deluxe. Tjo faderittan blev det, man kan nog nästan även kalla det bartömning och vi som jobbade var nån stans mellan döden och på speed.

Igår testade jag om mandolinen var vass – det var den. Man ser benet! Vi såg aldrig riktigt hur illa det var, det var som ett vattenfall i kochenillnyans. Vi tejpade på 6 plåster jäkligt hårt och dessa vågade jag inte ta bort förrän i morse.

This is it! image

Igår kväll var planen svampplockning. Planen höll i sig i ungefär 10 minuter från expeditionsstart. Sen kom ösregnet. ÖSREGNET! Vi hade filosoferat en stund innan huruvida regnkläder var nödvändiga och kom då fram till – nej. Gårdagens sämsta beslut. På två minuter var vi genomblöta. Efter re-dressing och torkning blev det tefika inomhus. Då kom fin-vädret.

Men på hemma på herrgården vi deppade inte! Längst in i förrådet hittade vi nämligen den här! Funkar utmärkt att tina upp småfrusna svampplockare med!

image!

Min herrgårdssommar börjar dra sig mot sitt slut – jag får börja vänja mig av med att ha mitt vardagsliv i den här miljön…

image
image

image

Och sitta o menyplanera, blogga, jobba och fika på balkongen med den här utsikten…image

Som tur är kommer några bitar ur herrgårdsfamiljen finnas kvar, så jag kan droppa in närhelst jag är i Säffle. Om en vecka åker ju jag och alla mina saker till Grythyttan.

Av Git fick jag, imorse, boken ”Lyckan, kärleken och meningen med livet” – Hon tyckte nog jag behövde den bättre än henne…;)

