Jag rundade av min tid som KC på Krokstad men inventering. Alltså, jag vet nog inte när jag gjorde nåt lika tråkigt senast. Detta i kombination med en brutal överkonsumtion av kaffe gjorde att jag mest påminde om han ekorren i ”På andra sidan häcken” när jag skuttade runt och räknade sirapsflaskor…

image

Därefter behövde vi lite luft och gjorde ett nytt försök – kantarell v.2,0 och valde, även denna gång, en dag med bra väder… image

och den här gången höll det sig o vi fick med oss en alldeles lagom hög blandade trattisar och vanliga.

Sent landade vi i soffan på herrgården och konstaterade, över en flaska Barolo , att nu var det slut. Tjoff sa det! Förhoppningsvis är världen lite välvillig så vi kan återförenas i Grythyttan om en inte alltför lång framtid…..

O när jag kom upp på mitt rum frampå morgonkvisten hittade jag en fin present med ett litet brev..

image

 

Nu…laddar jag om och packar lite, för på fredag åker jag tillbaka till fina Grythyttan.

Dixie Chicks – Bitter End

