Jag är hemma igen efter en riktigt bra ladda batteriernahelg! Vi lyssnade sönder Icona Pop – I Love It ,  bakade en choklad och zucchinitårta…som blev gigantisk och räckte länge…trots att vi nog gick upp två kilo var i våra försök att bemästra den..

image

och delade med oss av grädden till katten Katten

image

Plockade in de sista tomaterna för att inte frosten skulle ta dem

image

Jag byggde ett örhänge av ett fornfynd från trädgårdslandet och bladguld. Det passar sig väl alltid med ett litet guldpläterat revben i örat… eller? 😉 image

Fast, egentligen gör det sig nog extra bra till rosa hår…

image

Själv körde jag mer på den svarta, svåra approachen.. 😉

image

Och vad passar bättre när man är svart och svår än att gå på utställning. Jag hittade den här bilden och kunde, på nåt märkligt vis identifiera mig lite…

image

Jag och Narto gick på ösregnspromenad och hittade en paddmassaker.

image

Antagligen hade de tvingats ut ur sina bon av regnet och osmart nog satt sig på vägen…Splash!

Sen kom jag hem till Hyttan…och råkade fixa till ett litet lätt strömavbrott… eller ja, mormors assistent från  -54 stod för den bedriften helt själv… Med en pust av bränt blev allt svart. Allt. Och att jag, telefoncoachad av pappa, gick lös på proppskåpet hjälpte ju inte.

image

Imorse fick jag krypa till korset, skicka ett sms till våran husalltiallo och förklara att ”det nog hänt nåt med strömmen” Hur det kunnat gå två huvudsäkringar bara sådär kunde han inte förstå alls… (assistentliket hade jag gömt i garderoben….)

Det är höst här nu. Varje morgon jag går förbi den här myren tror jag att jag ska få se en björn… (ja, det finns björn här. och varg…)

image

så, men nu kör vi, full fart, rakt in i kaklet, mot hantverksprov och tenta!

 

