Idag är det…hantverksprovet…och hysteriladdningen har övergått stenhårt fokus. Nu är det leverera som gäller. Bang, bang, bang liksom 😉

En fin vän tyckte jag var lite väl stirrig efter att allt var preppat och tog, helt resolut, med mig o Lilleman på promenad till stranden igår kväll och förklarade att ”du kan inte göra mer just nu”.

image

Det var bra tänkt. Att sitta vid sjön och filura medan Lilleman härjade runt i sanden istället för att stirra in i väggen och tänka på gastronomiska variabler gjorde sitt för prestationångesten.

På vägen hem konstaterade vi att vi även var värda ett glas vin och medan jag försökte sanera grus och päls-monstret trollades det fram en flaska rött, dinkelkex o brie de meaux. Den osten kom inte från min kyl iaf….  Matnördvänner är inte att förakta 😉

Men nu…är det dags att gå upp, ta på förklädet och leverera!

Tjing!

Förresten hade jag tydligen skött mig i helgen. Pratade Carl Jans assistent igår. Han behövde hjälp med lite småfix på Måltidens Hus och ”så måste vi fixa alla papper och kontonummer sånt så det är klart inför kommande middagar” Jaha ja… 😉

image

http://open.spotify.com/track/1s2I9Q7zAE78m7aVZOq3ug