En så bra kväll igår! Vi skulle ”träffas och dricka lite vin och prata skit”… Jo heja… det blev en vild fest…en vild tvåpersonersfest….och jag var hemma 04…

Hålla på!  😉

image

Hon är bra den där ambulanstjejen…och vi har så jäkla roligt!

Sen…blev jag väckt av pappa Lennart. Bara att byta mood, från partymoodet till flanellskjorta och kängor åka och stycka älg. Insåg när vi kom till slaktboden att jag fortfarande hade klarröda naglar… Snygg ska man va!

Jag blev bästis med slaktaren, så nu, 7 älgar senare, är jag faktiskt rätt skillad på processen stor älgkropp –> liten älgfilé

image

Jag slipper ju i alla fall den otroligt roliga uppgiften skära grytbitar och köttfärs…

image

Till slut kom jag till och med på tekniken för att skära ut revbenen snyggt och inte göra hål i sidan. (jag är så nördig att jag nästan skäms….)

image

Nu har jag en mycket nöjd grabb…och just idag är jag världens bästa mamma..

image

Tog ut hundarna när jag kom hem…det är nåt konstigt med den här båten. Vattnet är på fel sida…

image

image

Ikväll har jag utlovat älgburgarmiddag…så nu ska jag baka hamburgerbröd!

 

Tjing!

