Tjingeling!

Måndag. Efterhelgmåndag.

Jobbat Saxå fredag och lördag. Alltid en upplevelse. Dock blir helgen lite kort och fel i tid (speciellt om man efter båda arbetspassen går på rajtans…)

image

Fredag kväll hade vi hyrt bastun på Gästgiveriet o trivdes, svettades, plaskade i poolen o myste innan vi, fräscha som små nyponrosor, gick vidare på efterbastuhäng o undertecknad tassade hem vid 04…

Lördagen levererade vi en sexrätters historisk middag hos CJ o jag hann knappt komma hem innan jag fick ett SMS med innebörden ”vin. här. nu. Be here or be square” O….man vill ju inte vara ett torg, 😉 så det var bara att kränga av sig kockjackan, ta på läppstiftet o skutta iväg. Det blev sent…. Mycket sent.

Idag har vi fortsatt patisseriekursen. Jag ingick i provsmakargruppen, nåt man kan leva med…

image

image

Imorgon ska jag dock leverera istället för att konsumera. Det är minst lika bra.

Sen…..får jag efterlängtat finbesök till Hyttan. ❤

