Jag är hemhemma i Värmland och fyller på med Värmlandskänsla. Igår fick jag rådjurskött – en masse!

Jag frös nästan allt, men några filéer sparade jag och bjöd på på kvällen. En riktig klassiker med rosmarinrostad potatis och rödvinssky (ok, jag erkänner, det var rådjursfilé med kylskåpsrens….)Det och en flaska Raccolto toppat med kokoschoklad. (efteråt alltså, inte i  vinet…) Jodåtack. Responsen var: ”alltså, detta är inte bara gott – det är riktigt jäkla gott! …o det fanns i mitt kylskåp?”  Tar det som ett godkänt. 😉

Idag hängde jag med och jobbade lite för köttet.

image

Fast….mest grillade jag korv och pratade skit med jägarna. Vidbränd hotdog, blaskigt kaffe i termos o pepparkakor. Jag känner att jag behöver sånt, det är inget som är mer hemma än det. No matter what – back to the roots.

image

Tydligen eldade vi upp ett gammalt staket….synnerligen vildmarksmässigt….??

image

Jag har gosat katt…

image4

o åkt häst. Lite barbackadundergalopp genom skogen behöver nog alla ibland, Märkligt att det sitter så väl i kroppen, trots att jag rider så sällan nuförtiden, men…å andra sidan borde man väl inte bli totalväck på det som var ens liv i 15 år..

image

Olle Ljungström – Norrländska Präriens Gudinna

