Å jo, visst blev det a night to remember alltid…minst sagt. Pappa Lennart, som från början inte alls skulle ha nån fest, fick ett hejdundrande 60-årspartaj.

Undertecknad hade, av någon outgrundlig anledning, platsen som kökshäxa och trivdes fint bland grytor och fina vänner.image

Bland annat förärades gubben med en alldeles egen fyr….med belysning och allt.  Jättemärklig present, men min fyrfantast till pappa blev oerhört glad och denna skapelse skall tydligen få en hedersplats ute vid stugorna…jaja….

image

Tårttillverkningen hade förpassats till altanen och det är första gången jag lägger tårta, utomhus, i 15 minusgrader och full vintermundering! O de blev rätt tjusiga!

image

Sen small det till…Vi hade smygpreppat ett dansgolv i källaren och ett glatt, lätt whiskytankat födelsedagsbarn började rota runt bland sina gamla dansbandsvinyler…

image

och helt plötsligt övergick kalaset till  kollektiv buggkurs med festföremålet som kursledare. Som tur var hade vi förberett en Spotifylista med dansband Pappa 60 år eftersom själva kursledaren efter ett tag tyckt det var roligare att dansa än att vända vinyler.  Några nya turer uppfanns, bland annat ”glidtacklingen” (alla överlevde dock den vilt dansande och tacklande Ljusdalingen som efter två danser snubblande ner på en stol med orden ”herrejävlar vad fort jag dansar!”) Det förekom även nån märklig form av hambo-bugg…

image

Därefter bestämdes det att dansfesten skulle fortsätta på Medis. Och tydligen bestämdes det att jag skulle med… Visst…Hela familjen Höglund/Olsson med vänner traskade således iväg Kvällen kan väl sammanfattas med lillebrors ord ”Jaru syrran, här är jag och dansar styrdans med mamma till Streaplers!!??”

Sen blev det söndag och hela, HELA huset såg ut såhär….Jag hittade glas överallt, på de mest otänkbara ställen…

image

När huset var någorlunda rättvänt åkte jag till Skärsmyr o myste lite, pussade på katten och tog en promenad. Dock är det inte alls lika trivsamt där ute när inte mormor är hemma….

image

Kvällen har jag spenderat med en fin vän, te, lussebullar och brasa. Så mysigt och trivsamt – en riktig energiboost ❤

Imorgon är det dags för Grythyttan igen!

Tjingelipang!

