Tjingeling! Jag har inte dött. Bara nästan. Stora jultröttheten slog ner som en bomb

O vad har hänt sen sist då? Ja… en hel del faktiskt.

Jag har varit sjuk. Det var ju inte så festligt. Alls. Nu är det bara hosta kvar (JA! det är hosta. reds anm… 🙂 )

image

Vi har gått vinterpromenader i Hyttan. Fina lilla by!

image

Maria Montazami var på besök. Mycket märkligt

När luciatåget var slut tog prästen Maria under armen och försvann. Ännu märkligare.

Jag var på ett fantastiskt (?) luciafirande i Grythyttans kyrka. Alltså. Medelålders män i stjärngossemundering kan aldrig bli bra. PÅ nåt sätt. Och nej, de var inte så bra, men de var onekligen festliga. Höjdpunkten var onekligen när min fina vän Sara sjöng. Otroligt duktig tjej! Heja!

image

Vi preppade hantverksprov och det visade sig att det där med rulltårta är inte det lättaste. Risken finns att den transformeras till tunnbrödsrulle…

image

image

Det blev helg och det blev dags för vinterfesten! Denna totala champagnedekadens! Ormskinnsskorna åkte fram

image

Och jag gjorde mig förmiddagsfin och gick iväg på mitt livs första snapsfrukost!

image

image

Alltså, det är ju inte varje dag man möter lika galanta herrar som John nedan, som står och steker bacon!

image

Jag tog det dock, med ålderns rätt, lugnt med snapsandet, vilket skulle visa sig vara ett smart drag längre fram…

image

Sedan bar det iväg på champagnelunch

image

tillsammans med fina Linn, tre snapsfryntliga herrar…

image

och finaste Slade!

image

…hemma hos Joel!

image

image

Sen, blev det rajtans…. och därifrån delar jag INTE med mig av några bilder…

image

image

men, kort sagt kan man väl sammanfatta kvällen med fantastisk, kalasbra, jätterolig och avrundades med en, snart, klassiker här på bloggen

Jag har hela telefonen full med bilder! I’ll be back!

 

P!nk – I’m Not Dead

