På tisdagen vaknade vi upp i våra morötter o jag tog en promenad i Milano innan det var dags för samling o lunch med köksteamet. Därefter, via ett litet parkeringsäventyr (vem har sagt att man inte kan parkera ihjäl sig?) o riktigt bra pepplunch: fisk, bubbel o ricottaglass (inte allt samtidigt dock) till svenska paviljongen på designmässan, i uniformen, snygga till sig o först pressträff sen pressfotografering, o därefter inhyrd fotograf-fotografering.
Så mycket har vi nog aldrig vänt o vridit på oss… ”Liiiite till höger, fram med foten, upp med armen, titta åt höger, drick öl, drick inte öl, se glada ut, se allvarliga ut, kittlas inte, nyps inte…. Ja.. Typ)

Tuffa kockar i väntan på…tja… Oklart.

image

Inte fullt lika tuffa, mer obekväma, kockar på pressfotografering
image

Jäkligt snygga kockar! Team BJÖRK.

image

förresten, ser ni? Jag har blivit brun! 😉

Vi samarbetade med ishotellet o jag lärde mig att när isblocken smälter suger man upp vattnet med dammsugare…

image

Vi preppade loungen innan serveringspersonalen tog över o vi förvandlades till bartenders…
image

image

image

Snapsbartenders….

I isglas från ishotellet.
image
Jag försökte ihärdigt övertyga om förträffligheten med Bäska Droppar… Gick väl sådär.
Ägnade mig sen istället åt att göra det jag var där för, dvs promota BJÖRK, samtidigt som jag delade ut snaps, pratade svensk mat o lyssnade på svenska ambassadörens tal. Träffade Grythyttan Stålmöbler. Mycket trevligt!

Efter eventet lämnade vi paviljongen o åkte vidare på eftermingel, Prosecco o mat, svart pasta med rökt Karl-Johan svamp. Jäklar så gott. Jag o Giuliana var tvungna att be om en tallrik till som vi glatt delade på.

Riktigt häftigt ställe!

image

image

image

image

image

Framåt midnatt, efter att jag blivit presenterad för, det kändes som 100 personer, lämnade vi o åkte tillbaks till hotellet. Jag ville gå ut o ta etr glas vin innan sängdags. 2 av 3 ville inte. De ville hem till sina morötter. Amatörer!!!! 😉
Jag förlorade o fick gå hem o surfa på Facebook istället.

