Det är lite mycket nu. Mycket mycket. Eftersom vi hade en viktig, stor examination igår har ju liksom allt fokus legat på den. Nu är det dags att ta tag i resten. Allt det där som ska fixas innan jag drar till Italien igen. Denna svängen blir jag borta drygt två månader, så det är litegranna att tänka till på. Typ köpa linser. Typ packa smart. Typ boka flight. Typ se till att allt på hemmaplan funkar under tiden. Typ gå på möten här i Sverige om vad jag ska göra ihop med Husmansbord när jag väl är på plats. Typ organisera ett julbord. Typ läsa en miljon dokument. Typ… Typ… Typ…

Igår tog jag dock en kväll off. Helt död efter examinationen. Trots det orkade jag masa mig ner en våning till mina vänner David och Hanna som bjöd på brasa och champagne. Vi eldad upp deras möbler, åt chips och pratade. läääänge. De flyttar från hyttan helt nu. Jättesorgligt.

20130613-170638.jpg

Hyttan är märkligt dött nu när alla har åkt iväg. Det blir en helt annan by. Under året är den livlig, full med människor, full fart och helt fantastisk. Nu går den ner i nån sorts dvala, med bara några nyfikna turister i jakt på Carl Jan som smyger omkring.

Nu: macka
Sen : telefontid.

Phu

