Tjingeling!

Jag börjar göra mig hemmastadd här igen, det tar alltid ett litet tag innan man är inne i allt igen. Bara den jäkla väskan skulle behaga att dyka upp vore ju allt jättebra….

Jag har fått mitt ”schema” eller vad man ska kalla det. Jag jobba enbart kvällar… Alltså har jag alla dagar fram till klockan sex lediga. Glidarliv…. Fast, jag har ju en hel del annat att göra, förutom att stå i köket, så det ska nog inte bli några problem att fylla tiden. Om inte annat finns det ju en pool inte långt härifrån, väldigt sköna solstolar o en padda laddad med böcker… 😉 och en blogg att sköta förstås…. Plus att det är en hel del spännande på gång hemma i Sverige som jag också måste pyssla lite med härifrån.

Idag har jag, i princip, blivit beordrad att baka kakor. ”The cookies are horrible when you are gone! ” Ok, jag får väl försöka producera lite småkakor. 😉
Ikväll kör jag vanlig service i restaurangen, men imorgon är jag ansvarig för ett..tja..mingel kanvi väl kalla det. Avsmakningsmeny av våra rätter och jag ska prata svensk mat. Som vanligt. Alltid jag som åker på det där! 😉

Igår blev jag inkastad i en spontanshowcooking av smörrebröd för några journalister och skribenter. I kockkläder lånade av Julien ( jävla väskfanskap!) och ballerinaskor pratade jag svensk matkultur, rostbiff, bjöd på snaps och vevade med en böckling. Allt var som vanligt alltså. Utom skorna.

20130619-123922.jpg

Idag inledde jag med en promenad och ja, Aosta Valley är fortfarande vansinnigt vackert!

image

image

image

image

image

image

Strax ska jag och Aline på utflykt i bergen, lite oklart och hemligt var, men jag och kameran ska vara packade på parkeringen halv två. Får se vad som händer….

